Jak rozpoznać, czy AirPods 2nd Gen są oryginalne?
Wstępna weryfikacja
Systemy od iOS 16 w górę przy próbie parowania podrobionych AirPods z urządzeniem potrafią to wykryć
i poinformować o tym użytkownika. Warto więc przy zakupie słuchawek z drugiej ręki wziąć ze sobą urządzenie i sprawdzić to.
UWAGA! Lepsze „podróbki” potrafią połączyć się bez
wspomnianego komunikatu.
Pudełko
Rozpocznij sprawdzanie od analizy etykiet na opakowaniu.
Potrafią one sporo powiedzieć o oryginalności.
- Zwróć szczególną uwagę na font (czcionkę).
- Sprawdź, czy etykiety są naklejone równo i na jednakowej wysokości.
- W oryginalnych słuchawkach zawsze występują dwie oddzielne etykiety, nie jedna cała.
- Ważna jest również obecność odstępów między etykietami.
Folia
Jeśli są to „nowe, zafoliowane” AirPods (2. generacji) zwróć uwagę na folię, a dokładniej na jej zgrzew. Apple dba o szczegóły, nawet najmniejsze takie jak sposób pakowania.
- Sprawdź, czy folia nie jest luźna lub nie posiada dziwnych pomarszczeń.
- Ważnym jest także zwrócenie uwagi na to, czy zgrzew nie jest „krzywy”.
Numery seryjne
- Sprawdź, czy numery seryjne z pudełka zgadzają się z tymi w środku etui ładującego.
- Jeśli sprzedający posiada dowód zakupu do słuchawek to sprawdź, czy numer seryjny zgadza się ze stanem faktycznym.
- Jeśli na dowodzie zakupu nie widnieje numer seryjny to sprawdź, czy data zakupu z faktury/paragonu pokrywa się z informacjami o gwarancji na stronie Apple pod tym linkiem.
- Możesz także zadzwonić na Infolinię Apple, aby konsultant sprawdził w wewnętrznym systemie jaka widnieje data zakupu.
- Pamiętaj – to, że AirPods mają prawdziwy numer seryjny i według strony Apple posiadają gwarancję nie oznacza, że są oryginalne!
Parowanie
Nieoryginalne słuchawki zakupione jako zafoliowane w momencie próby parowania wyświetlą komunikat „Nie Twoje AirPods” podczas gdy oryginalne wyświetlają nazwę urządzenia i animację a następnie proces konfiguracji.
Numer modelu
Po połączeniu się ze słuchawkami wejdź w Ustawienia -> Bluetooth i kliknij niebieską ikonkę z literką „i” w kółku przy podłączonych słuchawkach. Sprawdź wyświetlany numer modelu. Często zdarza się, że przy nieoryginalnych słuchawkach wyświetlany jest numer A3000 lub inny, który nie istnieje. Pełną listę modeli oryginalnych słuchawek znajdziesz na stronie Apple.
Wersja systemu
W tej samej sekcji ustawień możesz sprawdzić wersję systemu słuchawek. Aktualizacje na słuchawki AirPods instalują się automatycznie w momencie łączenia ich z urządzeniem i nie można ich wymusić ani wstrzymać, więc słuchawki są zawsze aktualne. Nieoryginalne słuchawki nie aktualizują się i nigdy nie mają najnowszej wersji systemu. Jeśli chcesz wiedzieć jaka jest aktualnie najnowsza wersja systemu, w tym celu odwiedź stronę Apple.
Find My
Spróbuj sparować słuchawki ze swoim iPhone.
Jeśli połączą się z dopiskiem „Find My” w nazwie urządzenia może to oznaczać, że słuchawki są kradzione lub po prostu mogą nadal należeć do ich poprzedniego właściciela – wtedy należy poprosić o rozłączenie pary w ustawieniach iPhone’a i „zapomnienie” ich z aplikacji Znajdź (ang. Find My).
Po tym procesie należy wykonać twardy reset słuchawek. Instrukcję jak to wykonać znajdziesz w tym linku. Jeśli słuchawki nie mają w nazwie „Find My” przejdź do kolejnego kroku.
Find My (c.d.)
Po sparowaniu słuchawek z telefonem przejdź do aplikacji Znajdź (ang. Find My). Jeśli na liście urządzeń nie widzisz zesparowanych słuchawek oznacza to, że mogą być one nieoryginalne.
Dźwięk
Przetestuj słuchawki pod kątem działania, najlepiej w aplikacji Spotify lub Apple Music.
Sprawdź, jak grają (głośność, czy dźwięk nie jest przytłumiony lub płaski) i czy nie przerywają podczas odtwarzania muzyki.
Waga
Jeśli masz taką możliwość, porównaj wagę kupowanych słuchawek (etui ładującego ze słuchawkami w środku) do tego samego modelu,
co do których masz pewność że są oryginalne. Nieoryginalne słuchawki są odczuwalnie lżejsze od oryginalnych.
Nadal masz problem z weryfikacją oryginalności słuchawek?
Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.